اهمیت مصرف پروتئین در بارداری:

در طول بارداری، بدن برای حفظ کار خود و همچنین برای بافت های جدید نیازمند پروتئین بیشتر است. پروتئین برای ایجاد جفت و بافت غشایی جنین ضروری است.همچنین پروتئین به مادر در تغییراتی که در قلب و خون و رحم و … رخ می دهد کمک میکند. به همین دلیل دریافت پروتئین کافی در طول این دوران به خصوص در سه ماهه دوم و سوم بارداری ضروری است. منظور از پروتئین کافی روزانه 0.88 تا 1.1 گرم پروتئین به ازای هر کیلو وزن مادر است که افزایش این مقدار باید با افزایش کل کالری همراه باشد.

بهترین راه برای افزایش مصرف پروتئین زنان باردار از طریق غذاهای سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ، مرغ، ماهی و لوبیا است. علاوه بر پروتئین این مواد غذایی حاوی مواد مغذی دیگری از جمله آهن و ویتامین B12 هستند که برای دوران

بارداری و سلامت جنین ضروری هستند.

مصرف کم پروتئین در طول بارداری موجب وزن کم کودک در زمان تولد و مشکلات قلبی در طول زندگی او همراه است.

مصرف پودر پروتئین:

ممکن است به دلیل کاهش اشتها و مشکلات حالت تهوع ممصرف این مقدار پروتئین دشوار باشد. در این صورت  میتوان پودر پروتئین را جایگزین عالی برای دریافت مواد مغذی در دوران بارداری کرد.

برای انتخاب پودر پروتئین مناسب بارداری مطمئن شوید که در لیست مواد افزودنی  سکچرین وجود نداشته باشد زیرا برای حاملگی مورد تایید قرار نگرفته است(می‌تواند از جفت عبور کند).

محرک‌ها، مانند کافئین و شیرین کننده‌های مصنوعی و هر گونه مواد شیمیایی یا پرکننده‌های اضافی برای مصرف در دوران بارداری ممنوع هستند.

در صورتیکه در لیست محتویات ترکیبی وجود دارد که نمیشناسید حتما از پزشک مشورت بگیرید.

بهترین پروتئین در زمان بارداری پروتئینی است که برای سلامتی مادر کاملا بی خطر باشد. مثل پروتئین وی، پروتئین سویا، پروتئین کازئین، پروتئین‌های دیگر حیوانی، پروتئین تخم مرغ و پروتئین‌های گیاهی است.

 

منابع غذایی پروتئین:

سعی کنید در طول روز سه یا چهار وعده پروتئین مصرف کنید.

انواع لوبیا ، گوشت بدون چربی ، مرغ ، ماهی، آجیل ها ، ;VI FHNHL CLDKD t تخم‌مرغ، شیر، پنیر، توفو و ماست منابع مناسبی برای تامین پروتئین هستند. اگرچه محصولات حیوانی حاوی پروتئین‌های کامل، یعنی دارای همه‌ٔ ۹ اسیدآمینهٔ ضروری هستند و منابع گیاهی به‌طورکلی چنین نیستند، یعنی حاوی پروتئین‌های کامل نیستند، اما خوردن طیف متنوعی از غذاهاهای هم گیاهی و هم حیوانی در طول روز کمک می‌کند از تأمین تمام آمینواسیدهای مورد نیازتان اطمینان پیدا کنید.

توجه داشته باشید که ماهی هایی نظیر شمشیرماهی،کوسه ماهی و بطور کلی ماهی هایی که متیل جیوه دارند به هیچ عنوان نباید در دوران بارداری مصرف شوند. زیرا برای رشد جنین مضر است.

برای انتخاب منبع پروتئین خود سعی کنید بیشتر از پروتئین هایی با چربی کم (چربی اشباع کم) نظیرگوشت لخم، مرغ و ماهی بدون پوست استفاده کنید.

میزان پروتئین موجود در بعضی غذاها :

100 گرم از سینه‌ی بدون استخوان و پوست: 30 گرم پروتئین

115 گرم گوشت همبرگر ذغالی تهیه شده از گوشت بدون چربی: 29 گرم

115 گرم ماهی سلمون پخته: 25 گرم

230 گرم ماست بدون چربی: 12 گرم

230 گرم شیر بدون چربی: 8 گرم

2 قاشق غذاخوری کره‌ی بادام زمینی: 8گرم

محتواسازی: آژانس تبلیغاتی ویکی لوکس


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


طراحی و پشتیبانی توسط ویکی لوکس