درمان شل شدن و افتادگی پوست بعد از زایمان

درمان شل شدن و افتادگی پوست بعد از زایمان:

پوست بدن از آلاستین و کلاژن ساخته شده است. کلاژن عاملی است که باعث میشود پوست در برابر کشیده شدن مقاومت کرده و آسیبی نبیند.اما ممکن است پوست در دوران بارداری بیش از حد کشیده شود و دیگر به حالت اولیه باز نگردد.این امر باعث شل شدن پوست می شود که درمان آن بسیار زمان بر است.

راهکارهای برای درمان شل شدن و افتادگی پوست به شرح ذیل آورده می شود:

 

تغذیه مناسب:

پروتئین و چربی های سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید چرا که برای ساخت عضله موثر هستند.عضله باعث جمع شدن و فرم گرفتن پوست می شود. فراموش نکنید که در دوران شیردهی به پروتئین بیشتری نیاز دارید.

 

ورزش:

  • ورزش هوازی منظم:

Cardio ورزش هوازی (پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری، دو)به سوزاندن چربی و تقویت عضلات کمک می کند. ورزش منظم برای رفع افتادگی پوست بعد از زایمان و یا به حداقل رساندن آن کمک می کند. اما فراموش نکنید که برای شروع ورزش و نوع آن با پزشک مشورت کنید.

  • ورزش مقاومتی:

این نوع ورزش ( بدنسازی، پیلاتس، یوگا، تی آر ایکس و …)  برای عضله سازی موثر است و عضله سازی نیز برای رفع افتادگی و شل شدن پوست موثر است.

 

اسپا:

تاثیر اسپا روی سفت شدن پوست موقتی است بنابراین اگر رویداد خاصی نزدیک است، می‌توانید از این روش کمک بگیرید. اسپا می‌تواند شامل پودر کلپ، نمک دریایی یا خاک رس باشد. این مواد به سم زدایی، نرم و سفت شدن پوست کمک می کنند.

 

نوشیدن آب:

نوشیدن آب به رطوبت رسانی بدن کمک شایانی می کندو همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را بالا می برد. مصرف آب به سوزاندن راحتتر و سریعتر چربی کمک می کند .

 

ماساژ:

ماساژ درمانی با روغن های گیاهی و مفید برای پوست یکی دیگر از راه های درمان شل شدن و افتادگی پوست است. مواد آنتی اکسیدان موجود در روغن های گیاهی و خواص ضد التهاب آن می‌تواند دلیل بر جمع شدن پوست موثر باشد.

هر کدام از روغن های گیاهی برای برای سلامت پوست مزایای مخصوص به خود را دارند. روغن های جوجوبا یا نارگیل برای سفت شدن پوست موثرهستند.

 

استفاده از محصولات پوستی:

استفاده از محصولات پوستی حاوی کلاژن، ویتامین سی و رتینوئید که در بازار موجود است به دلیل تاثیر در کلاژن سازی و الاستین سازی ، میتوانند بر جمع شدن پوست موثر باشند.

 

عمل جراحی:

جراحی زیبایی شکم، یا جراحی تامی تاک، یکی از گزینه های سفت شدن عضلات و برداشتن پوست اضافی است اما جایگزین کاهش وزن یا برنامه ورزش نیست.

پزشک در این روش شکم را می برد تا پوست اضافی را بردارد. پوست باقی مانده بخیه می خورد و ممکن است برای ناف هم جای جدیدی ایجاد شود.

بنابر این توصیه می شود که با صبر و حوصله و به دور از هر گونه استرس، راههای بالا را برای درمان خود استفاده کنید.

 

 

محتواسازی: آژانس تبلیغاتی ویکی لوکس

 


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


طراحی و پشتیبانی توسط ویکی لوکس