درمان لکه های پوستی بعد از زایمان

درمان لکه های پوستی بعد از زایمان:

ملاسما(لکه های پوستی) از متداول ترین تغییرات پوستی بعد از بارداری است. در دوران بارداری  لکه های قهوه ای رنگی روی پوست بدن و صورت ایجاد می شوند که این لکه ها تحت عنوان ملاسمای بارداری شناخته می شوند. که در بیشتر اوقات خود به خود کمرنگ و کمرنگ تر می شوند. اما در مواردی ممکن است که بعد از دوران زایمان نیز این لکه ها باقی بمانندکه در این صورت باید برای درمان از پزشک مشورت گرفت

لکه های ناشی از بارداری و زایمان قهوه ای رنگ هستند که معمولا روی صورت ، قفسه سینه و بازو ها نمایان می شوند.

 

راه های پیشگیری از لکه های پوستی بعد از زایمان:

در مورد لکه های پوستی بعد از زایمان باید گفت که پیشگیری از درمان بهتر است. برای پیشگیری از بروز این عارضه می توان به روش های زیر عمل کرد.

خواب کافی

مهم‌ترین چیزی که در دوران بارداری  باید کنترل شود، خواب شماست. خواب کافی از اختلال هورمونی و بروز لک صورت جلوگیری می‌کند.

 

حفظ تعادل هورمونی

همانطور که گفتیم در دوران بارداری هورمون‌ها با تعداد قابل توجهی در بدن تولید می‌شوند. با انجام آزمایش‌های قبل از بارداری در جهت حفظ تعادل و کنترل آن اقدام کنید.

 

کنترل استرس

جدا از این که استرس و نگرانی باعث بروز تپش قلب و افزایش فشار خود در مادران باردار می‌شود، عوارض دیگری هم دارد. از این عوارض می‌توانیم به تحریک لک صورت در دوران حساس بارداری اشاره کنیم. برای جلوگیری از این مشکل سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و از استرس دور بمانید.

 

رژیم غذایی سالم و کامل

به‌صورت کلی رژیم غذایی در دوران بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است. در این جهت حتما غذا‌های دریایی، چربی‌های مفید و سالم مثل آووکادو و نارگیل را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

 

راه های درمان لکه های پوستی بعد از زایمان:

همانطور که در مطالب قبلی گفته شد لکه های پوستی به مرور زمان و خود به خود از بین می روند. اما در مواردی که نیازز به درمان این لکه ها باشد، درمان به سه روش انجام میگیرد:

 لیزر درمانی:

اگر لکه‌های بارداری بعد از دوره شیر‌دهی و بارداری از بین نرفتند می توان از لیزر درمانی استفاده کرد.برای درمان لکه‌های ناشی از بارداری، دستگاه‌های لیزر مختلفی وجود دارد که متناسب با  پوست و شرایط هر فرد انتخاب می شود.

لیزر در دوران بارداری و شیر‌دهی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

محافظت از پوست

قرار گرفتن در معرض نور خورشید ماسک یا لکه‌های بارداری شما را برجسته و پر‌رنگ‌تر می‌کند. برای از بین بردن آن‌ها حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و تمدید آن هر دو الی سه ساعت یکبار را فراموش نکنید.

توجه کنید که حتی اگر در منزل هستید و در فضای باز قرار نمی‌گیرید، باید از ضد آفتاب استفاده کنید؛ زیرا اشعه‌های مضر از پنجره هم وارد عبور می‌کنند. برای بیرون آمدن از خانه هم از عینک آفتابی و کلاه لبه‌دار استفاده کنید.

 

استفاده از ویتامین C موضعی

برای روشن شدن پوست می‌توانید از آنتی‌اکسیدان‌های قوی استفاده کنید. این آنتی‌اکسیدان‌ها به روشن شدن لکه‌ها کمک می‌کنند. این کرم‌ها در دوران شیردهی و بارداری هم ایمن هستند؛ ولی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. به صورت کلی علاوه بر ویتامین C باید یک روتین کامل را برای پوست  و متناسب با نوع پوست و شرایط خود در نظر داشته باشید. این روتین شامل ژل شستشو، تونر، مرطوب‌کننده و… است.

 

محتواسازی: آژانس تبلیغاتی ویکی لوکس

.

 


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


طراحی و پشتیبانی توسط ویکی لوکس