روش های درمان ریزش مو بعد از بارداری

روش های درمان ریزش مو بعد از زایمان:

داشتن موهای سالم و پرپشت در بین خانم ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. در دوران بعد از بارداری به دلیل تغییر در سطح هورمون ها، اکثر خانم ها عارضه ریزش مو را تجربه می کنند که این مسئله برایشان بسیار ناراحت کننده است. اما می توان با راهکارهایی این دوران را به راحتی و بدون استرس پشت سر گذاشت.

کنترل ریزش مو بعد از رایمان شامل دو مرحله است:

  1. پیشگیری از ریزش مو بعد از زایمان
  2. درمان ریزش مو بعد از زایمان

 

پیشگیری از ریزش مو بعد از زایمان:

از یک روتین مراقبتی خوب و مناسب موهای خود استفاده کنید:

  • که این روتین شامل شامپو، نرم کننده و ماسک موی داخل و خارج حمام با کیفیت و مناسب موی خود میشود.
  • اگر موهای نازکی دارید از نرم کننده های مناسب و فرموله شده مخصوص استفاده کنید.
  • از کشیدن موها هنگام استایل کردن آنها خودداری کنید.
  • از اتو و سشوار زیاد استفاده نکنید.
  • زیاد موهایتان را برس نکنید.

رژیم غذایی مناسب:

بعد از بارداری باید شروعکنید به رعایت یک رژیم غذایی سالم ومناسب وضعیت خود. و این رژیم را باید بعد از زایمان نیز رعایت کنید. سعی کنیدمصرف  پروتئین و آهن را در رژیم غذایی خود بیشتر کنید.

 

ورزش:

ورزش برای تنظیم سطح هورمون ها و افزایش سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است که این دو عامل برای داشتن موهای سالم نیز موثر هستند.

 

درمان ریزش مو بعد از زایمان:

مصرف ویتامین:

بهترین راه دریافت ویتامین ها مصرف میوه ها و سبزیجات تازه و مواد پروتئینی است. اما اگر نمی توانید آنها را مصرف کنید می توانید از مکمل های دارویی استفاده کنید اما حتما با پزشک در این مورد مشورت کنید.

 

روش FUE:

در روش FUE که روش استخراج واحد فولیکولی نامیده می شود، فولیکول ها از پشت و پهلوی سر برداشته می شود و در نواحی کچل و یا کم پشت کاشته میشود. در این روش فقط روی نواحی که از آن مو برداشته شده و یا مو کاشته شده، چند نقطه قرمز ایجاد میشود که ظرف یکی دو هفته از بین می رود.

 

لیزرهای خانگی:

در بازار شانه‌ها، کلاه‌ها و سایر دستگاه‌های لیزری وجود دارند که  برای درمان ریزش مو در منزل موثر هستند. این دستگاه‌ها نور لیزر کم انرژی را از خود ساتع می‌کنند که می‌تواند به تحریک رشد موی جدید کمک کند. این مسئله می‌تواند برای درمان ریزش مو موثر باشد.

 

پی آر پی:

در این روش درمان پس از گرفتن نمونه خون از شخص،آن را در دستگاهی قرار می‌دهند که خون را به عناصر سازنده آن جداسازی می‌کند. پلاکت‌ها که نوعی از سلول‌های خونی هستند فرآوری شده و سپس به پوست کف سر تزریق خواهند شد. متخصصین عقیده دارند که این کار باعث تحریک سلول‌ها برای رشد موست.

 

 پیوند فولیکول:

در این روش یک باریکه از پوست از پشت کف سر برداشته می‌شود تا موهای اهدایی به دست آید. این روش بیشتر برای بیمارانی مناسب است که ترجیح می‌دهند موهای خود را بلند نگاه دارند زیرا جای زخم در این روش واضح‌تر از روش FUE (استخراج واحد فولیکولی) باقی می‌ماند.

 

کاشت موی نئو گرافت:

نئوگرافت از کنترل‌های پنوماتیک استفاده می‌کند تا دقیقاً فولیکول‌های موی جداگانه کاملی را استخراج کند تا بتوان بلافاصله آنها در نواحی مشخص کف سر کاشت. نئوگرافت دقیق‌ترین برداشت و کاشت قطعی را ایجاد می‌کند که نتایج مطلوبی را ایجاد خواهد کرد. با فناوری نئوگرافت هر یک از فولیکول‌های مو بصورت جداگانه برداشت می‌شود و بیمار کاملاً احساس راحتی خواهد داشت. این روش دوران نقاهت کمی دارد.

 

محتواسازی: آژانس تبلیغاتی ویکی لوکس


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


طراحی و پشتیبانی توسط ویکی لوکس