افزایش هوش جنین:

همانطور که میدانید یکی از مهم ترین نگرانی ها در دوران بارداری، رشد هوشی جنین است. نقش مسائل مربوط به ژنتیک دررشد هوشی جنین بر هیچ کس پوشیده نیست اما نقش تغذیه را هم نباید نادیده گرفت. به همین دلیل در این مطلب ما به ارائه توضیحاتی در خصوص تغذیه برای رشد مغزی جنین میپردازیم.سلول‌های مغز جنین تا زمانی که پا به دنیا نگذارد، در حال رشد و شکل‌گیری هستند. موادی که برای رشد جنین موثر هستند:پروتئین – انواع ویتامین ها – آهن – روی – اسید فولیک – ید – اسیدهای چرب امگا 3 و 6

مواد غذایی موثر در هوش جنین:

ماهی قزل آلا:

دو تا سه بار مصرف ماهی در هفته اسیدهای چرب مورد نیاز برای رشد جنین را تامین می کند. ید موجود در ماهی نیز برای شکل گیری و هوش جنین موثر است

تخم مرغ:

کولین و پروتئین موجود در تخم مرغ برای رشد مغزی جنین عالی است.

لبنیات:

بنیات سرشار از کلسیم هستند و این موضوع کمک می‌کند تا جنین در کنار هوش بالا، از استخوان‌های سالم و محکمی برخوردار شود.

کندر:

از ماه چهارم به بعد میتوان از کندر که حاوی مقادیر زیادی فولیک اسید است برای شکل گیری بهتر مغز جنین استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که در صورت استفاده از قرص فولیک اسید از مصرف کندر خودداری کنید چرا که مصرف بیش از حد آن منجر به بروز مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودک میشود.

بدانیم:

رعایت رژیم غذایی مناسب که حاوی مقادیر مناسبی از مواد بالا باشد در رشد هوشی جنین موثر است اما کافی نیست. به همین دلیل علاوه بر داشتن رژیم غذایی مناسب باید کارهای زیر را نیز انجام دهید:

  • کم کردن میزان استرس
  • گوش کردن به موسیقی
  • حرف زدن با جنین

 

کم کردن استرس:

استرس یکی از عواملی است که مانع رشد و شکل گیری مغز جنین می شود بنابراین تا جایی که میتوان باید از داشتن استرس خودداری کرد.

گوش کردن به موسیقی:

موسیقی و نت‌های آن تأثیر زیادی بر پرورش هوش و خلاقیت کودک دارد. پس بهتر است از همان دوران جنینی، با گوش دادن به موسیقی‌های آرام و کلاسیک بدون هدفون، به تقویت هوش میان شناختی و باهوش شدن جنین کمک کنید.علاوه بر این گوش دادن به موسیقی می تواند استرس را کاهش دهد.

حرف زدن با جنین:

شاید فکر کنید  که حرف زدن با جنین کار بیهوده‌ای باشد اما اشتباه فکر میکنید.کودک از همان دوران جنینی، قابلیت درک دارد و یک سری اتفاقات، صداها و مواردی از این قبیل را از هم تشخیص می‌دهد؛ بنابراین حتماً ساعاتی از روز را به صحبت کردن با او اختصاص دهید.خواندن کتاب برای جنین با صدای بلند، صحبت از اتفاقات روزانه و انجام کارهای مشابه، باعث آمادگی هر چه بیشتر جنین برای ورود به این دنیا خواهد شد.

 

محتواسازی: آژانس تبلیغاتی ویکی لوکس

 


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


طراحی و پشتیبانی توسط ویکی لوکس