زگیل تناسلی (HPV) در بارداری:

زگیل تناسلی (HPV) در بارداری:

همانطور که میدانید زگیل تناسلی (HPV) بیماری است مقاربتی که بسیار شیوع پیدا کرده است.این مسئله باعث نگرانی بسیاری از خانم های باردار شده است. و میخواهند بدانند که آیا زگیل تناسلی (HPV) در بارداری خطرناک است؟

بطور کلی زگیل تناسلی(HPV) در امر بارداری خللی ایجاد نمی کند و مادر میتواند در مواردی به راحتی دوران بارداری را طی کند اما نکته قابل توجه این است که فرد مبتلا به این ویروس نسبت به مادران باردار دیگر باید تحت مراقبت بیشتری باشد.

لازم است بدانید کهدر مواردی نیز زگیل تناسلی در دوران بارداری  می تواند مشکلاتی را بوجود بیاورد.مشکلاتی از قبیل:

مشکلاتی در زایمان:

زگیل تناسلی (HPV) می تواند در مواردی باعث زایمان زودرس و یا سقط جنین شود.

زگیل تناسلی می تواند باعث درد و سوزش ادرار نیز شود.

تغییر اندازه زگیل:

به دلیل افزایش هورمون ها در بارداری، زگیل ها ممکن است بزرگتر وزیادتر شوند. و اما به دلیل امکان عفونت و خونریزی در این دوران، نمی توان برای درمان ضایعات پوستی اقدام کرد.

 پایین آمدن شانس زایمان طبیعی:

به طور معمول زگیل تناسلی (HPV) مشکلی برای نوع زایمان ایجاد نمی کند اما ممکن است با توجه به رشد زگیل ها ممکن است تا حدی بزرگ شوند که مجرای زایمان را بپوشانند، نمی توان زایمان طبیعی داشت. در این شرایط (پوشاندن مجرای زایمان توسط زگیل ها) احتمال ورود ویروس به جنین افزایش می یابد.

دیسپلازی:

زگیل تناسلی می تواند باعث دیسپلازی و تغییرات پیش سرطانی در دهانه رحم شود.و در صورت پیشرفت دسیپلازی ممکن است به سرطان دهانه رحم نیز تبدیل شود.

 

آیا انتقال ویروس HPV به جنین خطرناک است؟

مادران مبتلا به زگیل تناسلی بسیار نگران مسئله انتقال ویروس به جنین هستند. این احتمال بسیار کم است اما در صورت پارگی کیسه آب احتمال انتقال افزایش می یابد. اما جای نگرانی نیست زیرا سیستم ایمنی قوی جنین ظرف چند روز ویروس را پاک سازی می کند. اما به ندرت پیش می آید که ویروس باعث رشد زگیل در گلو و تارهای صوتی جنین یا نوزاد  شود و بیماری تنفسی ایجاد کند که در این صورت بعد از زایمان زگیل ها لیزر می شوند.

 

انتقال ویروس HPV در شیردهی:

به دلیل وجود پادتن های قوی در شیر مادر، احتمال انتقال ویروس از طریق شیردهی خیلی کم است.

 

ارتباط زگیل تناسلی و ناباروری:

زگیل تناسلی به هیچ عنوان منجر به نا باروری نمی شود اما اگر در صورت پیشرفت بیماری به سرطان دهانه رحم تبدیل شود می تواند بر باروری تاثیر منفی بگذارد.

 

درمان زگیل تناسلی در بارداری:

پیشنهاد می شود در دوران بارداری نسبت به درمان اقدامی نشود مگر اینکه اندازه زگیل ها بسیار بزگ باشد که در این صورت با مشورت پزشک نسبت به درمان مناسب اقدام می شود.

 

محتواسازی:آژانس تبلیغاتی ویکی لوکس


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


طراحی و پشتیبانی توسط ویکی لوکس