تبخال تناسلی(HSV) در بارداری:

همانطور که میدانید تبخال تناسلی (HSV) یا همان هریس بیماری است مقاربتی که بسیار شیوع پیدا کرده است.این مسئله باعث نگرانی بسیاری از خانم های باردار شده است. و میخواهند بدانند که آیا تبخال تناسلی (HSV) در بارداری خطرناک است؟

بطور کلی تبخال تناسلی (HSV) در امر بارداری خللی ایجاد نمی کند و مادر میتواند در مواردی به راحتی دوران بارداری را طی کند اما نکته قابل توجه این است که فرد مبتلا به این ویروس نسبت به مادران باردار دیگر باید تحت مراقبت بیشتری باشد.

لازم است بدانید که در مواردی نیز تبخال تناسلی در دوران بارداری  می تواند مشکلاتی را بوجود بیاورد. مشکلاتی از قبیل:

  1. سقط خود به خودی جنین
  2. زایمان زودرس
  3. انتقال ویروس به جنین
  4. محدودیت رشد داخل رحمی جنین

 

نکته: ریسک انتقال ویروس به جنین در مادرانی که برای بار اولدر دوران بارداریشان به این ویروس آلوده شده اند بیشتر است.

نکته: ریسک ابتلای نوزاد به تبخال تناسلی از مادرانی که پیش از بارداری، سیر تکامل درمانی خود را در این زمینه طی کرده‌اند بسیار اندک است.

 

آیا انتقال ویروس HSV به جنین خطرناک است؟

ریسک ابتلای نوزاد از طریق مادر به تبخال تناسلی در دوران بارداری، در هر سه ماهه حاملگی متفاوت خواهد بود. ریسک ابتلای جنین به تبخال در سه ماهه اول بارداری نسبت به سه‌ ماهه سوم بسیار ناچیز است. هم‌چنین اگر مادر حین زایمان طبیعی، زخم تبخال تناسلی فعال داشته باشد این ویروس به صورت قطعی به نوزاد منتقل خواهد شد.

اگر مادری در روز زایمان مبتلا به ضایعات فعال تبخال  باشد، جهت جلوگیری از آلوده شدن نوزاد که می تواند بسیار مهلک باشد، ممکن است پزشک تصمیم به انجام جراحی سزارین بگیرد.

بروز ضایعات تاولی ‌تبخال بسیار مسری است. راه جلوگیری اجتناب از بوسیدن، و لمس ضایعات در موارد دهانی، اجتناب از رابطه زناشویی و یا استفاده از کاندوم است.

 

درمان تبخال تناسلی در بارداری:

تبخال تناسلی به هیچ عنوان منجر به نا باروری نمی شود.

 

درمان تبخال تناسلی در بارداری:

بسیاری از مادران نگران مصرف داروهای آنتی‌ویروس طی بارداری هستند. استفاده از پماد تبخال در بارداری جهت درمان موضعی مانعی ندارد. اگرچه ممکن است طول درمان تبخال تناسلی در بارداری با شرایط غیربارداری متفاوت باشد، اما نوع درمان یکسان است.

هیچ‌گونه درمان خانگی تبخال تناسلی در بارداری، تأیید شده و مؤثر نیست. پس با انجام این روش‌ها ریسک انتقال ویروس به جنین را افزایش ندهید. جز درمان با دارو هیچ‌گونه روش دیگری را جهت درمان تبخال ( تناسلی و دهانی) انجام ندهید.

 

محتواسازی: آژانس تبلیغاتی ویکی لوکس


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


طراحی و پشتیبانی توسط ویکی لوکس