لاغری بعد از زایمان

لاغری بعد از زایمان:

همانطور که مسنحضرید چاقی بعد از زایمان به مسئله ای بسیار نگران کننده برای خانم ها تبدیل شده است. بسیاری از خانم ها بعد از زایمان به دلیل چاقیريا، اعتماد به نفس خود را از دست داده و نسبت به خود حس خوبی ندارند. در صورتیکه به راحتی و با رعایت چندین مورد  در کنار صبر و حوصله و تداوم می توان به وزن قبلی خود رسید.

 

رژیم های سنگین و سریع را فراوش کنید:

هدف اصلی رژیم های سنگین لاغری در مدت زمان کوتاه است به همین دلیل فاکتور سلامت در آن خیلی مدنظر نیست. این نوع رژیم ها بر پایه کالری بسیار پائین هستند در صورتیکه بدن بعد از زایمان برای ترمیم خود نیاز به کالری مکفی و غذاهای مغذی دارد. بنابراین به جای این مدل رژیم ها از رژیم های اصولی استفاده کنید. رژ یم های حاوی پروتئین، حب.بات، فیبر و سایر مواد مغذی. بهتر است برای رژیم مناسب، با پزشک مشورت کنید.

 

واقع گرا باشید:

توقع کاهش وزن سریع را از خود نداشته باشید. این نوع کاهش وزن ها عوارض بسیار بدی را برایتان به همراه خواهند داشت. شما نباید بیشتر از هفته ای نیم کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. بنابراین واقع گرا و صبور باشید.

تغذیه سالم:

وعده ها و میان وعده های سالم را جایگزین وعده های ناسالم کنید. به جای مصرف غذاهای کم خاصیت که فقط باعث احساس سیری می‌شوند به دنبال غذاهای مفید و مغذی باشید. سالمون، ساردین، تن، گوشت بدون چربی، مرغ، تخم مرغ، لوبیا، حبوبات، ماست و غلات کامل سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، کلسیم، پروتئین و فیبر هستند. در لیست میان وعده‌های خود غذاهای سالم و خوشمزه از جمله آجیل، میوه، غلات کامل، میکس ماست و … بگنجانید.

پرهیز از خوردن غذاهای فراوری شده:

غذاهای فرآوری شده سرشار از قند، چربی‌های ناسالم، نمک و کالری هستند و همه این موارد تلاش برای رسیدن به کاهش وزن را خنثی می‌کنند. این غذاها شامل فست فودها، غذاهای بسته بندی شده مانند چیپس، کوکی، کیک‌، شیرینی، شکلات، غذاهای آماده و میکس‌ها می‌شوند. غذاهای فرآوری شده با اعتیاد به خوردن، ارتباط تنگانگی دارند.

نوشیدن آب کافی:

نوشیدن آب کافی برای تمام کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند، ضروری است. تنها با نوشیدن یک لیتر آب یا بیشتر در طول روز، می‌توانید در طول ۱۲ ماه ۲ کیلو بیشتر وزن کم کنید. اگر ۱٫۲ لیتر آب بنوشید در یک ساعت آینده ۲۴ تا ۳۰ درصد کالری بیشتری می‌سوزانید. نوشیدن آب، اشتها و کالری دریافتی را کاهش می‌دهد. برای خانم‌های شیرده نوشیدن آب و هیدراته نگه داشتن بدن بسیار مهم است؛ چون باید مایعاتی که به واسطه شیردهی از دست می‌دهند را جایگزین کنند. سعی کنید در روز حداقل ۱٫۲ لیتر آب بنوشید تا هم به کاهش وزنتان کمک کنید و هم بدنتان هیدراته بماند. با این حال بعضی از خانم‌های شیرده ممکن است به مقدار بیشتری آب نیاز داشته باشند. قبل از اینکه وعده‌های غذایی را میل کنید، آب بنوشید. اگر همیشه بیش از آنچه نیاز دارید غذا می‌خورید و در نتیجه احساس نفخ می‌کنید، نوشیدن آب قبل از وعده‌های غذایی می تواند راه حل مشکلتان باشد. قبل از اینکه غذا را شروع کنید به آرامی یک لیوان آب بنوشید. این کار فضای معده را اشغال کرده و از پرخوری جلوگیری می‌کند.

ماست:

زمانی که خسته و یا بی‌حوصله بودید به جای غذاهای قندی و پرکالری به سراغ ماست بروید. می‌توانید در ماست مقداری میوه و یا مواردی مانند وانیل اضافه کنید، سپس در فریزر قرار دهید تا منجمد شوند. هر وقت هوس شیرینی‌جات کردید، می‌توانید از این میکس ماست منجمد شده مقداری میل کنید.

قطع کالری اضافه:

همیشه مواقعی وجود دارد که بدون دلیل غذا می‌خوریم. باید این موقعیت‌ها را شناسایی و جلوی آنها را بگیرید. می‌توانید موارد چاق کننده و غذاهای ناسالم را از برنامه غذایی خود حذف کرده و به جای آن انتخاب‌های هوشمندانه و سالم را جایگزین کنید. اگر ساندویچ یا سالاد میل می‌کنید از پنیر و سس‌های پرچرب استفاده نکنید. غذاهای جانبی مانند سیب زمینی سرخ کرده را کنار بگذارید. به جای این موارد می‌توانید از سبزیجات پخته، ماست و روغن زیتون استفاده کنید.

 

دیر غذا نخورید:

وقت شام خوردنتان را به جای آخر شب به آخر عصر انتقال دهید. اگر برایتان ممکن است شام را بین ساعات ۷ تا ۷:۳۰ میل کنید، طوری که قبل از ساعت ۸ غذا خوردن را تمام کرده باشید. این کار سرعت سوخت و ساز را بالا برده و به کاهش وزنتان کمک می‌کند. اگر مجبورید تا دیروقت بیدار بمانید یک لیوان شیر و یا یک فنجان چای سبز بنوشید.

ورزش کنید:

ورزش‌های هوازی مانند پیاده روی، دویدن با سرعت آهسته یا زیاد، دوچرخه سواری و ورزش‌های اینتروال کمک می‌کنند کالری بسوزانید. ورزش سبب بهبود سلامت قلب، کاهش خطر دیابت و انواع سرطان می‌شود. اگر ورزش با رژیم غذایی همراه نباشد به کاهش وزن کمک نمی­‌کند.

ورزش‌های قدرتی مانند بلند کردن وزنه کمک می‌کنند وزن را کاهش دهید و بافت عضلانی بسازید.

کم کردن مصرف کافئین:

یک فنجان قهوه بهترین چیز برای دور کردن خستگی و خواب‌آلودگی باشد اما زیاده روی در مصرف آن می‌تواند روی کاهش وزنتان تاثیر منفی بگذارد. در زمان شیردهی و حتی پس از آن بهترین نوشیدنی برای شما شیر است. سعی کنید شیر را با قهوه و کاکائو ننوشید و یا چنین نوشیدنی‌هایی را بعد یا قبل از مصرف شیر استفاده نکنید. مصرف دمنوش‌ها جایگزین مناسبی برای نوشیدنی‌های کافئین‌دار است.

انگیزه :

اگر لباس زیبایی از دوران لاغری خود دارید آن را در جلوی کمد لباس‌ها یا جایی که بتوانید همیشه آن را ببینید، نگه دارید. وقتی بدانید زمانی تا چه اندازه لاغر بودید، انگیزتان بالا می‌رود و با جدیت بیشتری به سمت هدف پیش می‌روید.

 

محتواسازی: آژانس تبلیغاتی ویکی لوکس


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


طراحی و پشتیبانی توسط ویکی لوکس