ریزش مو بعد از زایمان

ریزش مو بعد از زایمان:

ریزش مو بعد از زایمان امری کاملا طبیعی است و نیازی به نگرانی ندارد. ریزش مو بعد از زایمان به دلیل تعادل هورمونی بدن برای شیر کودک تا سه ماه شدید است. پس از بارداری بدن برای حمایت از تغذیه کودک سطح هورمون‌های مادر را بالا و پایین می‌کند.در نتیجه چرخه رشد مو در بدن  دچار اختلال شده و موها بیشتر از قبل می‌ریزند. تأثیر تغییرات هورمونی روی ریزش مو یکباره رخ نمی‌دهد بلکه به مرور اتفاق می افتد. کل این پروسه بین 4 تا 6 ماه طول می کشد اما در صور داشتن استرس هم این مدت طولانی تر خواهد شد و هم میززان ریزش مو شدت بیشتری خواهد داشت.بنابراین به اعصاب خود مسلط باشید و استرس را از خود دور کنید. چرا که در اکثر خانم ها تا قبل از یک سال وضعیت موها به حالت قبل از بارداری بر    می گردد.

علل ریزش مو بعد از زایمان:

همانطور که در بالا گفته شد بعد از زایمان به دلیل کاهش سطح استروژن در بدن، موهایتان شروع به ریزش می کند. اما این ریزش تا تولد یکسالگی فرزندتان به حالت اولیه خود بر می گردد.

اما در مواردی شاهد این بازگشت به حالت اولیه نخواهیم بود که در این صورت علت ریزش مو می تواند یکی از موارد زیر باشد:

 

تیروئید:

کم اری و پر کاری تیروئید هر دو می تواند در ریزش مو موثر باشند و میزان ریزش مو را بیشتر کنند. اگر همراه ریزش مو علائمی از قبیل: خستگی، یبوست و … دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

کمبود آهن:

کمبود آهن در بدن یکی از علل بسیار شایع در ریزش مو است. چرا که فقر آهن باعث کاهش سطح گلبول های قرمز و در نتیجه کاهش اکسیژن لازم برای بافت های بدن میشود. این کاهش اکسیژن باعث می شود که به فولیکول های مو به حد کافی اکسیژن نرسد در نتیجه ریزش مو تشدید می شود.

 

مشکلات مربوط به فولیکول مو:

التهاب فولیکول های مو یکی دیگر از علل ریزش مو است.

 

آلو پسی آندروژنیک:

علت آلوپسی آندروژنیک در واقع وقفه زمانی بین موهای ریخته شده و رویش مجدد آنهاست. به این بیماری اصطلاحا طاسی الگوی زنانه گفته می شود که حتما باید جهت درمان تحت نظر پزشک متخصص باشیم.

 

کاهش سطح سلامت بدن:

ممکن است برخی از مشکلات در دوران بارداری به سلامت عمومی بدن آسیب بزنند و تغییرات جسمی در مادران خیلی بیشتر از قبل رخ دهند. کاهش ایمنی بدن در برابر بیماری‌های مختلف در دوران بارداری ریزش موی مادران را بیشتر می‌کند.

بنابراین باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد که بهتر است برای این کار با پزشک مشورت کنید.

 

 نشانه‌های ریزش مو بعد از زایمان:

باید توجه داشته باشید که درست است که  ریزش مو بعد از زایمان بسیار متداول است  اما این به آن معنا نیست که تمامی خانم ها این عارضه را تجربه می کنند. نشانه های ریزش مو عبارتند از:

  • نازک شدن موها
  • زیاد شدن موهای ریخته شده روی بالشت
  • زیاد شدن موهای ریخته شده هنگام برس زدن
  • زیاد شدن موهای ریخته شده هنگام استحمام

 

در صورت دیدن هر یک از این علائم بهتر است جهت جلوگیری از حادتر شدن ریزش مو به پزشک مراجعه شود.

 

محتواسازی: آژانس تبلیغاتی ویکی لوکس


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


طراحی و پشتیبانی توسط ویکی لوکس